fredag den 31. august 2018

Sort stork på Langeland. Morten Müller



Dagen startede med 4 sydtrækkende hvepsevåger ret højt på himlen over Magleby kl. 0638.

Kørte til Dovns hvor 11 hvepsevåger trækker syd, nær Keldsnor fyret, 3 rørhøge smutter også. Det gjorde jeg også, mod fyret. Dagstotalen blev 59 hvepsevåger i den friske vestenvind, 7 rørhøge, 36 spurvehøge.



Jeg tror hvepsevågerne kom til øen onsdag eftermiddag hvor vinden var frisk om eftermiddag fra sø. De var så fanget af regnvejret torsdag, hvor kun få slap afsted i et knap 2 timers ophør af regnen omkring middag.




Dagen sluttede, for mit vedkommende med en herlig sort stork ved Fredmosen, på lusk efter aftenfalk fandt jeg en gammel sort stork kredsende med en fiskeørn, der moppede den i 20 min.

Det foregik meget højt på himlen og som slut skruede storken sig absurd højt op, og gled mod Ærø.

Morten Müller


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar