mandag den 5. september 2016

Hvilke fugl? Tryggelev Nor den 4. september 2016.

Børge skriver:

"Kære Erhardt,
På vej hjem fra Tryggelev Nor, så jeg denne fugl ”muse” en lille smule over marken med det lavt liggende vandhul lige ved udkørsel på Vesteregnsvej.
Den nåede desværre lidt væk inden jeg fik bilen stoppet og kamera med ud af bilen.
Lignede Musvåge-størrelse, men spredte håndsving fjer og jævnt mørk over det hele, samt det meget store og gule næb, fik mig til at undres lidt.
Der er også lidt knæk på vingerne, så min umiddelbare skud vil være Sort Glente, men er langt fra sikker.
Kan du se noget ud fra mine fotos?
Venlig hilsen Børge"

Jeg har lavet udsnitsforstørrelser af Børges fotos. I får lige et originalfoto og derefter 4 udsnitsforstørrelser, som alle er lysnet.

Originalfoto. Fotograf:  Børge L Rasmussen
Udsnittet og lysnet:

Foto: Børge L Rasmussen
Foto: Børge L Rasmussen

Foto: Børge L Rasmussen

Foto: Børge L Rasmussen

Jeg overvejer at svare at det er en ung rørhøg, idet jeg aner en gullig nakke!

Er du/I enige?

Vh Erhardt

Ps.: Ja det var Børge, der var i avisen i lørdags:

Fyns Amts Avis lørdag den 3. september 2016.


3 kommentarer: