onsdag den 21. september 2016

Lækat ved Vejlen, Taasinge

Poul "Brugs" Rasmussen har sendt denne livsbekræftende beretning fra en naturoplevelse ved Vejlen Taasinge.

Hej Erhardt!

Jeg havde en oplevelse af de mere sjældne til formiddag.

Jeg skulle til tandlæge i Rudkøbing til middag og da vejret var herligt kørte jeg hjemmefra i god tid.

Turen gik bl.a. til Tåsinge Vejle. 

Jeg står på dæmningen ved den lille havn og ser efter fugle.

Lækat med bytte. Foto: Poul Brugs Rasmussen
Pludselig ser jeg noget bevæge sig vejkanten ca. 50 m. fra mig. Hurtigt blev
kameraet gjort skudklar og her ser du hvad jeg fik på linsen.

Lækat med bytte. Foto: Poul Brugs Rasmussen
En Lækat, som netop havde fanget en mus ved højlys dag, var for mig en stor
og sjælden oplevelse.

Naturen er fyldt med oplevelser, bare vi har øjne og ører med os.

Mvh
Poul Brugs

.

2 kommentarer:

  1. Forstår godt din begejstring. God oplevelse.
    Jeg oplevede på tur til Polen at der var uro i en grøft med buskads. Der var noget der bevægede sig med pivlyde.
    En brud med 4 unger kom frem og krydsede vejen til grøften på den anden side. Hun havde godt set os og havde nok at gøre med at holde styr på de 4 pjattede og legesyge unger. Desværre ingen kamera, men vi fik en oplevelse for livet.

    SvarSlet
  2. det var morsomt . Ja det er helt sikkert der er meget at opleve.

    SvarSlet