fredag den 2. februar 2018

Obs af havørn udsat for lyrik. Kim Bang Jensen

Ærøskøbing, Tivoli den 29. januar 2018.

Hej Erhardt

Sidder hjemme og passer sygt barn og hvad er så mere nærliggende end at rapportere en fantastisk oplevelse jeg havde i mandags den 29. januar.

Havørn Nakkebølle den 11. november 2017. Foto: Finn Skov

Og som et ekstra twist; nu udsat for lyrik:

En havørn gled majestætisk og stolt gennem min have

Mit hjerte sagde stop og det boblede i min mave

For af alle de fugle jeg har mødt på min vej

Så er det bare den jeg finder allermest sej



Den kom glidende ind ude fra øst

Jeg tænker den havde kurs mod Vrå Strands stenede kyst

Men inden den overhovedet nåede kystens bølgelængde

Tvang den bramgæs op i tusindtals mængde



De græssede roligt på marker tæt ved mit hus

Da de pludselig skræmtes af brede vingers sus

Himlen blev farvet af sorthvide flaks

Én nåede aldrig op; den endte i ørnens saks


Kh. Kim


Havørn Nakkebølle den 11. november 2017. Foto: Finn Skov


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar