onsdag den 8. november 2023

Fuglemalerier på Tåsinge: "Åbne atelier døre" d. 18.-19. nov. begge dage fra kl 11:00-17:00.


Fyns Hoved © Poul Vestergård Rasmussen

At spå om fremtiden, især når det handler om vejret, er ikke nogen nem opgave. Alligevel har jeg en klar fornemmelse af, at vejret i weekenden 18.-19. november beriger os med sol og stille vejr. Rigtigt fuglevejr. Det burde kunne trække en masse fynske ornitologer til vores smukke ø Tåsinge med de gode lokaliteter som Vejlen og Monnet. Når nu man alligevel er på de kanter og måske er blevet mæt af fuglene og trænger til lidt varme og en kop kaffe, vil jeg anbefale et smut forbi, hvor jeg bor.

Klyder © Poul Vestergård Rasmussen

Klyder © Poul Vestergård Rasmussen

Klyde © Poul Vestergård Rasmussen

Efter nogle års pause er jeg nemlig begyndt at male, og det betyder, at jeg igen deltager i et arrangement, vi kalder” Åbne Atelier døre” på Tåsinge. Sammen med 12 andre kunstnere udstiller vi vores værker - ja netop i weekenden 18.-19. November, begge dage fra kl. 11.00 til 17.00.

Sandløber © Poul Vestergård Rasmussen

Sandløber © Poul Vestergård Rasmussen


Sandløber © Poul Vestergård Rasmussen

Da jeg selv er ivrig ornitolog og naturnørd, er det vel ikke overraskende, at mange af mine malerier er af fugle. Men mine mange ture derude er også inspiration til en del landskabsmalerier blandt andet fra Skovsgård og Ristinge hale på Langeland og fra Fynshoved. 

Fyns Hoved © Poul Vestergård Rasmussen

Jeg forsøger at gengive mine oplevelser derude fra så naturtro, som jeg magter. Dels fordi det for mig er en erindring om gode oplevelser fra mine ture, men også fordi jeg mener, naturen i sig selv, er så smuk og mangfoldig, at den bedst fremstår som den virkelig er.

Skægmejse © Poul Vestergård Rasmussen

Jeg maler primært med olie og akrylfarver og enkelte gange med tørpastel.


Spættet søl © Poul Vestergård Rasmussen
 
Lille lappedykker © Poul Vestergård Rasmussen

Så hvis interessen skulle være der så kig endelig ind på Udflyttervej 29 Tåsinge til en kop kaffe og en snak om billeder, eller hos nogle af de mange andre kunstnere på øen. 

Dem kan man læse mere om på www.taasingekunst.dk

https://taasingekunst.dk/


 © Poul Vestergård Rasmussen



.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar