mandag den 14. maj 2018

Lille skrigeørn, Sydlangeland. Tekst og foto: Ella Mikkelsen

I går, søndag den 13.05.2018 gik turen til Langeland. Efter lidt kratlusk og kig i Gulstav Mose tog jeg til Fakkebjerg, for i stilhed at nyde solen og den smukke udsigt.
Hvis den Hvide Stork ville vise sig, ville det være fint.

Der var en Sort Glente 4, Rød Glente 3 og Havørn i en lille Skrue.

Jeg vendte kikkerten mod Magleby og ser en Større fugl nærme sig. Et øjeblik ser jeg hvidt på vingen og når lige at tænke Kongeørn??

Lille skrigeørn. Foto: Ella Mikkelsen  (klik på foto for stor størrelse)

Så bliver jeg pustet i nakken af to ornitologer, der nærmest har løbet op af Fakkebjerg.
De stønner Lille Skrigeørn 2, er udmeldt af Thorbjørn Eriksen på den nye kanal Zello.

Ørnene er set ved Magleby på vej sydpå.

Lille skrigeørn Foto: Ella Mikkelsen  (klik på foto for stor størrelse)
Straks for vi set ørnene og det smukkeste syn viser sig. To af disse kommer glidende mod os og svinger sig rundt, så vi ser dem fra alle vinkler. Heldigvis kommer jeg i tanke om foto, så jeg får taget billede af dem.

Inden længe har Fakkebjerg suget den del ornitologer og fotofolk til sig, så rigtig mange fik set dem.

Endnu en god oplevelse på Langeland.


.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar