tirsdag den 1. maj 2018

Succesfuld twich til Skagen - Gulbrynet værling

Gulbrynet værling blev fundet lørdag den 28. april 2018; men desværre kunne jeg ikke komme afsted til Skagen. Jeg fik meldingen på færgen på vej til Mølledammens Plejecenter, Søndeborg på Als.

Gulbrynet værling Skagen den 1. maj 2018
Folk fra hele landet strømmede til.

Dagen efter er der mange som eftersøger fuglen i Skagen; men den bliver ikke set om søndagen. Jeg ville selv have været afsted; men hvis den ikke blev fundet og meldt på plads inden kl 08:00 ville jeg ikke køre til Skagen. Jeg havde en aftale med Per Rasmussen; men vi blev hjemme.

Mandag den 30. april bliver Gulbrynet værling genfundet lidt vestligere for Fyrvej 7 og lagt i seng.
Per kunne ikke tage med til Skagen (arbejdsramt); men Martin Thomsen havde en halv fridag og ville gerne til Skagen. Han havde dippet fuglen om lørdagen og vi aftalte samkørsel fra Årslev kl fem den 1. maj. Allerede på vej over Fyn blev fuglen meldt pp.


Vel fremme kl 08:30 så vi næsten med det samme fuglen på Skarpæsvej 8 sammen med 30 - 40 andre ornitologer. Billederne herunder er fra Jørgen Kabels have, hvor fugle også blev fotograferet på fuglebrædtet, som ses på billederne.







Tak til Martin for turen.

Læs mere om Gulbrynet værling

Club300


.

2 kommentarer:

  1. Det er vel nok dejligt I så den.

    SvarSlet
  2. Hej Nana

    Tak for svar.

    Næsten svaret på Ludomani - du har helt ret - det er vanvittigt at samle på sjældne fugle i Danmark og køre helt til Skagen for at se en fugl; men dejligt når det lykkes ;-)

    Vh Erhardt

    SvarSlet